Aktuelno (početna)

субота, 31. август 2013.

Quadcopter - Syma X1

U podnaslovu: Leteće go*ance

Još kao klinac sam bio ljubitelj modelarstva. Malo sam se zanimao oko modela raketa na barutni pogon, ali sam u suštini stigao da ih ispalim samo par puta. Ako nađem makar jednu raketu, objaviću tekst ovde ....
Davno zaboravljen hobi, koji je stajao sa strane, sve dok nisam imao prilike na TV-u da gledam snimak Dragana Trifunović-a, pionira u snimanju quadcopter-ima u Srbiji. Mislim da je njegov snimak i uzor mnogim likovima, koji ovako pokušavaju da se bavi time bilo iz hobija bilo komercijalno..
Slučajno na Sajmu automobila sam naleteo na hobi modelarsku prodavnicu. Mislim nije baš bilo slučajno, ali u tom momentu je i legla plata i prvi quafdcopter Syma X1 se našao na mom stolu.
Upravljan radio vezom, domet 30 m , vreme leta oko 3 do 5 minuta po bateriji.
Naravno ovo je sve u teoriji. Jedan od 4 motora je nakon par letova i jednog žestokog pada crkao, pa sam se latio lemilice i porudžbine novog motora. Zatim je usledila kupovina još jedno Syma X1 , za delove i par Chain kamerica, da bih pokušao da ih namontiram na X1 i probam da snimim sat kod Malog Maksija u Miriejvu.
Kako je sve to prošlo možete pogledati ovde:







Video snimci su ako ništa više kratki i zanimljivi. A sam Syma X1 je djubre od quadcoptera kome brzo crkavaju motori, pada non stop ko klada zbog pretpostavljam problema sa 2.4 Ghz bezičnom vezom, koja je prezasićena u gradskim uslovima, i naravno jeftinim i lošim baterijama.
No prvo iskustvo, ako imate sreće pa vam Syma X1 dobro radi, odličan je za trening i lupanje, jer posle njega će svaki quadcopter sa GPS-om biti kao igračka za upravljanje ...

Нема коментара:

Постави коментар