Aktuelno (početna)

среда, 11. новембар 2015.

Panorama Beograda - Mesec dana kasnije II deo

Nastavak sage . pripreme pred realizaciju II - deo

 

Kao što sam krenuo da pišem, napravio sam zanimljiv video , atraktivna tema: dronovi, snimci iz vazduha, Beograd itd , i šta dalje ? Cilj mi je bio naravno da video bude viđen od strane što većeg broja ljudi.
Očekivao sam negde oko 100.000 pregleda, i ako budem imao sreću da neko uradi reportažu o tome.
Logično je bilo postaviti video na youtube servis. Kao što sam rekao, postavljanje videa na youtube vam neće doneti samo od sebe posetioce, te mi je bio cilj da bude objavljeno i na domaćim internet portalima, kao što je to bio slučaj u par ranijih mojih radova. Dugo sam proučavao vesti na domaćim portalima, ako izuzemo prave vesti, one druge vesti - zanimljivosti i slično tipa mačka zeva, pogledajte i smej te se , i došao do zaključka da su sve vesti slične tipa copy - paste , probao sam da saznam odakle portali preuzimaju vesti, ali na žalost nisam došao do te informacije. Uglavnom svi portali sa vestima kopiraju vesti, i nemaju kvalitetne novinare, i jako je teško dopreti do nekoga ko to ,,piše,,.
Šaljem e-mailove, niko ih ne čita, pozovem uzmem e-mail pošaljem, opet niko ne čita. Slepo se drže copy paste metode već gotovih vesti i to je to. Čak i na neke kontakte od ranije koje sam imao, isto niko više ne čita. Verovatno u poplavi spama , i sve opšte ekonomske loše situacije, svi samo odrađuju osnovne dnevne zadatke i to je to....
Uporedo je išao i korak narezivanja dvd medija i slanja TV redakcijama. Ista stvar, disk završi u fioci, niko neće da rizikuje, i pokušava da gleda šta je na disku
Treća opcija je ostala promocija videa na facebook-u. Po facebook grupama, i na ličnom profilu.
tu se javila jedna zanimljivost, da facebook ne voli youtube video. Svaku objavu videa sa youtuba, će videti vrlo malo ljudi , jer facebook forsira video direktno postavljen na face, jer pokušavaju da naprave konkurenciju youtubu kroz video format. Zato baš u vreme objave Panorame , čak je facebook uveo i automaski play facebook videa, što je naravno trebalo iskorisiti.
Facebook grupe, su uglavnom podešene da automatski izbacuju post-ove, i formirane su od strane marketinških agencija, te takođe ni tu ne računajte da će vam neko odgovoriti. Imao sam sreće, da je jedna ozbiljna facebook grupa Moj Beograd dušu ima, sa oko 15.000 članova i pravim adminima , je bila u povoju i krenuo sam par meseci ranije kampanju sa slikama iz Panorame. Naravno prvi put pošaljite nešto, malo ljudi će lajkovati. Vi njima lajkute, šaljite redovno slike na grupu, i počeo sam da ,,gradim,, auditorium u samoj grupi, što je dobra osnova ako hoćete da vam neko vidi objavu sa videom ...
Sve je bilo spremno za objavu krajem leta. Naravno leto nije zgodno vreme za objavu zbog godišnjih odmora, te sam čekao i dalje ... Trenutak je bio pred jedan jako kišni vikend, što je ljude zadržalo kući, i futbalskom utakmicom revanš između Srbije i Albanije...
Odlučio sam da idem u dve verzije videa na youtube servisu naravno, i na facebook-u da bi video bio vidjeniji na samom facebook-u ... Portalima sam slao tekst sa sličan model drona koji je prekinuo futbalski meč, je  snimio kadrove, sa nadom da u pravom trenutku iskoristim gužvu oko utakmice i pominjanje ponovo dronova :) ...
Naravno odgovora od internet portala nie bilo ... Jedna velika facebook grupa je prihvatila da ide objava videa, ali da oni postave verziju videa, i meni za uzvrat u naslovu youtube link ka mom videu. Pošto mi je trebalo da se zavrti ,,video,, pristao sam, i naravno pustio sam na mom facebook profilu , i u grupi Moj Beograd dušu ima ...
Uporedo je ipak vest pustio i jedan domaći internet portal, i krenulo je copy paste od ostalih portala vesti. Naravno ko što sam napisao, niko nije video tekst koji sam njima poslao, nego su prenosili tudju vest i navodili taj drugi izvor vesti . Prosto ne verovatno ...
Čak i sa TV su me zvali, jer su videli na internetu, a disk je uredno stajao negde u fioci, poslat još pre nedelju dana njima :) ... I tako ostalo je istorija. Kranji rezultat je daleko nadmašio moja očekivanja , i o tome ću pisati u trećem delu. A sa ova dva teksta, samo sam hteo da kažem da za uspešan video, nije potrebno imati samo ,,dobar i zanimljiv,, video, treba imati i gde plasirati video tj. zavrteti ga, treba se pogoditi i pravi momenat , eto čak i od vremenskih uslova zavisi da li će video biti viralan ili ne. Prilično teška misija, sa još gomilom drugih problema koje nisam naveo (problemi sa licenciranom muzikom, gubitak kvaliteta videa upladom na youtube i facebook) itd ... ...

Kraj II dela

Нема коментара:

Постави коментар